Skip to content

חלוץ הגישה האפקטיבית

מרץ 16, 2007

על פי סקר מכון המחקר יפעת שפורסם לאחרונה, במחצית הראשונה של שנת 2006 עלה מספר משרדי יחסי הציבור בשלושים אחוז, ובחמש השנים האחרונות הוא כמעט הכפיל את עצמו. היחצנים החדשים מצטרפים אל עמיתיהם הוותיקים, ומתמחים בהצפת תיבות הדוא"ל של עיתונאים בנסיונות למכור בני אדם באותן שיטות בהן מוכרים ספוג לאמבט. כך, למשל, נפתחה הודעה שקיבלתי ארבע או חמש פעמים בתקופה של פחות מחודשיים: "האדריכל א', בעלי המשרד א' אדריכלים, הוא האדריכל הכי עסוק במדינה בנושא בניית בנייני יוקרה לגובה מתראיין נפלא, מצטלם מצוין ומתאים לכתבת מגזין נרחבת. הוא אב לשלוש בנות, גרוש, יאפי תל אביבי שמרבה להיראות במקומות הכי נחשבים בגוש דן".
בהמשך הטקסט מתגלה א' גם כהיסטוריון חובב ("תל אביב היא עיר חדשה. ישראל היא מדינה חדשה"), בעל תובנות מעמיקות ("יש לא מעטים המחזיקים בדעה, שתל אביב זו העיר האמיתית היחידה בישראל"), ויכולת ביטוי מרשימה ("תכנון העיר שהפיץ את תהילתה של ת"א כעיר הלבנה, נבנו בניצולת קרקע נמוכה").

על ההודעה לעיתונות חתום משרד יחסי הציבור של ברק רום. באתר האינטרנט של רום, המכיר את עולם התקשורת "מלפני ולפנים", כדבריו, מצוין כי מדובר ב"משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי מכוון תוצאות", אחד מ"חלוצי הגישה האפקטיבית", הכוללת "מגוון פעילויות יזומות-אינטנסיביות". "תוצאות, היא השפה היחידה שאנשי המשרד מבינים" מסכם רום, ומוסיף גם ש"במשרדו לא יבזבזו זמן על הכנת תכנית עבודה לטווח הרחוק".

יחצ"נים הם רק יחצ"נים, ולכן אין כל חדש בדבריו של רום. מי שמעורר פליאה בכל הסיפור הוא דווקא א', האדריכל המוכשר ש"מתראיין נפלא ומצטלם מצוין", ולכן לא ברור מדוע התפתה לשלם אלפי דולרים תמורת "יחסי ציבור ויעוץ תקשורתי", המסתכמים באי-מייל "מכוון תוצאות, יזום ואינטנסיבי", שנשלח "בגישה האפקטיבית", כדי ש"לא לבזבז זמן על תוכניות לטווח רחוק", ועל כן הוא עילג ברמה שלא הייתה מביישת את רני רהב.

From → מסביב

להגיב

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: