Skip to content

יותר קיטורים, פחות סיכומים

דצמבר 31, 2006

  1. שלוש או ארבע פעמים בשנה, בזמן שהעיתונים מתחילים בהיסטריית הסיכומים שלהם, אני נשען לאחור וחושב כמה מזל יש לי שבחרתי לעסוק בתחום איזוטרי כמו אמנות חזותית. למי יש כוח לשבור את הראש על מיונים, שיקלולים, דירוגים וסיווגים שונים ומשונים, תוך בזבוז זמן מוחלט שממלא המון עמודים?
    עיתונאים אינם היחידים שנכנסים לכוננות לקראת תאריכי סיכום. היום, למשל, קיבלתי כמה הודעות אס-אמ-אס שמאחלות לי שנה טובה, בריאות, אושר, עושר וכו' וכו' וכו'. מה שמוזר, או שלא, הוא שרוב ההודעות הגיעו מאנשים שאני בקושי מכיר, אנשים שאולי הכרתי פעם, בעקיפין, בענייני עבודה או משהו כזה, ושמספר הטלפון שלי נותר שמור בזיכרון של המכשיר הסלולרי שלהם, כדי שיוכלו להזכיר לי ולכל יתר המספרים השמורים, את עצם קיומם, בצורה אישית וחמה כל-כך, ועל הדרך גם לברך אותי לרגל חג לא שלי, חג שמעולם לא חגגתי, ואלמלא העובדה שהוא נופל בדיוק על היום האחרון להגשת עבודות באוניברסיטה, סביר להניח שכלל לא הייתי זוכר את קיומו.
  2. התחלתי את הפוסט הזה בהצהרה שאני משתעמם מסיכומי סוף שנה. זה לא מדויק לגמרי. בשנה שעברה קיבלתי אי-מייל מרונן אידלמן, עורך מארב, שביקש מקבוצת כותבים ופעילים לספר על משהו שקרה באותה שנה ולא קיבל את תשומת הלב הראויה. הרעיון, כמו גם התוצאה, מצאו חן בעיני, ולכן השנה החלטתי לקבץ כמה לינקים לאתרים קטנים שמצאתי לאחרונה. אין מדובר ברשימה מדורגת או מייצגת. בסך הכל כמה אתרים שנראים לי כמו מקום טוב לבלות בו, גם בסילבסטר.
  • אל יורק הגעתי פשוט כי אחד מהכותבים באתר השאיר אצלי תגובה. בדף הבית של האתר נכתב כי "האתר עוסק במגוון תופעות חברתיות, תרבותיות ואמנותיות שאולצו או שבחרו להישאר בשוליו הקיצוניים של הקיום האנושי". עיון ברשימת הכותבים באתר, שכוללת גיבורי תרבות מן העבר לצד קולגות מההווה, מאשר את הטענה.
  • באפלטון, אתר גדול על היסטוריות קטנות, מצאתי לפני כמה חודשים קישור לבלוג של אסף שפריר, שמגדיר את עצמו כברברי לבן ועגול עיניים, המתנשא לגובה 186 ס"מ, ומנסה לגור באיזור כפרי ביפן מבלי לעורר מהומה גדולה כשהוא מבקש לקנות ארטיק באמצע הלילה. לאחרונה קראתי שם מאמר מרתק על טבח ננג'ינג. מי שלא בקטע יכול ללנקק ישר לקטעים מצחיקים יותר.
  • אפרופו יפן, לאתר הזה, שמוקדש לצילום יפני, הגעתי דרך האתר של מון, יקירת הבלוג. הצלם הידוע היחיד מבין הצלמים המופיעים באתר הוא הירושי סוג'ימוטו, שלמיטב ידיעתי פועל כיום בניו-יורק. יתר הצלמים, שחלקם מציגים עבודות מאד יפות, כמעט שאינם מוכרים במערב. כמו תמיד אצל מון, כשנזכרתי שרציתי להיכנס לאתר הזה, הוא כבר היה קבור בקטגוריית הפוסטים הישנים. כל אחד והקצב שלו.
  • סול באס הוא מעצב גרפי שנודע בזכות עיצובים שיצר לסרטי קולנוע. באתר שלו ניתן לראות כרזות שעיצב לסרטים מפורסמים, ביניהם פסיכו, ורטיגו, סיפור הפרברים, פסגת הפחד, ספרטקוס ואחרים.

טוב, נו, שתהיה שנה טובה.

From → יומן, מסביב

להגיב

כתיבת תגובה

